Samochody, motocykle... nasza pasja!
MOTOSKANSEN
Kalendarz imprez motoryzacyjnych
 

Samochody zabytkowe
oraz stare motocykle - MotoSkansen!

W portalu znajdziesz m.in.:
@ Renowacja pojazdów
@ Zloty i wystawy
@ Opisy moto-legend
@ Warsztat
@ Podróże i wyprawy
@ Giełdy staroci
@ Ciekawe książki
 
 
Niesamowite samochody - MotoSkansen - Niepowtarzalne motocykle
 

Legendy Naszej Motoryzacji



8.04.2006    Autor: Krzysztof Konopacki    Strona 4/5

Samochód ciężarowy STAR

...dokończenie z poprzedniej strony



Produkowano wiele wersji specjalnych Stara 266:
Produkowano takze wersję, która dzięki ulepszonemu uszczelnieniu, mogła poruszać się z całkowicie zanurzona kabiną. Ponadto na podwoziu 266, powstało wiele pojazdów bardziej cywilnych - dźwigi, koparki, samochody pożarnnicze.
Star 266 był eksportowany do krajów takich jak Angola, Birma, Chiny, Egipt, Jemen, Libia, Węgry i kraje byłego ZSRR, gdzie służy głównie w wojsku.

Star 1142/1144

W 1982 roku rozpoczęto prace badawcze nad nowym Starem. Po 4 latach projektów i badań prototypowych egzemparzy, W IV kwartale 1986 roku wyprodukowano pierwszych 30 egzemplarzy serii próbnej, a 3 grudnia 1986 wprowadzono do produkcji seryjnej nowego Stara 1142. Była to 11-tonowa ciężarówka, mierząca ponad 7 metrów długości, tóra mogła ciągnąć przyczepy o masie do 8,5 tony. Powstało kilka wersji samochodu, różniących się wyposażeniem oraz zakresem przełożeń, kołami oraz ogumieniem. Wszystkie wersje wyposażono w trzyosobową kabinę, która była odchylana do przodu, celem ułatwienia dostępu do silnika. Modele 1142 posiadały napęd na jedną oś, zaś wersjie 1144 miały napęd na wszystkie 4 koła.

Star 742/744

Jako uzupełnienie dla 11 tonowej ciężarówki Star 1142/1144, produkowano także mniejsze odmiany Stara, 7 tonowe, oznaczone symbolami 742 oraz 744, która była przeznaczony głównie dla wojska. Samochód wyposażony był w dość ciekawy, aczkolwiek nie najlepszy silnik. sześciocylindrową jednostkę wyjściową, pozbawiono dwóch cylindrów, pomysł może nie był zły, jednak w praktyce, jednostki te często się przegrzwewały oraz pękały im głowice. W późniejszych modelach, ulepszono system chłodzenia. Pojazdy te posiadały dwumiejscową, odchylaną kabinę, skrzynię łądunkową o odchylanych, metalowych burtach, przykrywaną opończą, rozpinaną na pałąkach. Samochód mógł być wyposażony w dodatkową wyciągarkę.


ciąg dalszy na następnej stronie...

poprzednia strona  1 | 2 | 3 | 4 | 5  poprzednia strona

Tagi: ciężarówki samochody ciężarowe samochody polskie Star







© 2013 MotoSkansen.pl - samochody motocykle Ważne informacje Grafika: WebMark